Een kleine update

12 februari 2009 - Baden, Zwitserland

Eindelijk!! een ov kaart :)
De laatste week is niet zo heel veel gebeurd. Ik ben voral bezig met het regelen van Interviews met musea. Er staan nu al 4 interviews vast. De komende weken reis ik af naar Bern, Chur en Basel.
Gelukkig is nu het openbaarvervoer ticket eindelijk geregeld. Ik heb een OV kaart aangeschaft die op bus, trein, tram en boot geldig is. In eerste instantie wilde ik de kaart per maand betalen, maar later bleek dat ik dat als toerist niet kan. Ik moet dan een soort buitenlander bewijs hebben.. naja die krijg je pas als je 4 maanden in Zwitserland bent... En ik zit er maar 3.
Ik heb de kaart nu voor een jaar gekocht. Als ik 30 april vertrek lever ik de kaart weer in en krijg 63% van de betaalde 2250(1450 euro) Franken terug. Gelukkig hebben mijn ouders het bedrag voor geschoten. Het is al met al omslachtig gedoe, vooral omdat ik eerst verkeerd ben voorgelicht.

Laptop
Dinsdag werd mijn laptop opgehaald voor de reparatie en morgen krijg ik hem waarschijnlijk alweer terug. Je moest er een half uur lang voor aan de telefoon hangen bij HP, maar daarna heb je ook wat. Een laptop met een nieuwe harde schijf... waar ik vervolgens nog steeds niet mee kan werken omdat er geen nieuwe Vista opgezet is. Ik heb dus een recovery disk moeten aanschaffen, omdat ik van tevoren geen kopie van Vista had gemaakt... want ach.. wat kon er nou gebeuren :P
Die disk kon ik alleen naar huis laten sturen. Begin maart komen mijn ouders naar Zwitserland en nemen de cd voor me mee. Nog even geduld en ik kan weer aan de slag.

Zug die Stadt am Meer
Gisteren, 11 februari, heb ik nog een dagje siteseeing gedaan. Met de trein ben ik naar Zug gereisd. Een mooi stadje dat aan het meer ligt. De reis in de trein was mooi.. je rijdt langs meren en mooi bergen. Bedekt in het sneeuw. Ik heb wat foto's van de mooie oude stad gemaakt en van het meer. Met mn mobiel.. ik was mn fototoestel vergeten..

Over sneeuw..
Ik woon nu in het Flachland.. dus het laagste gebied van Zwitserland.. en ook hier sneeuwd het om de dag. Ik vind het allemaal wel mooi, maar mn gastouders vinden het maar koud en slecht weer.
Het is ook niet altijd veilig zoveel sneeuw.. de wegen liggen er vol mee en het is glad.. vanochtend zagen we dat een vrouw met haar auto de bosjes in reed nadat ze nog een geparkeerde auto iemand zn tuin in schoof.. Resultaat: 2 kapotte auto's, een gelsoopt tuinhek en een huilende vrouw...
En een leuke politie agent ;)

1. Katarina:
    12 februari 2009
    Yo Phien, wat een gedoe zo'n kaart. Wel fijn dat paps en mams het voor geschoten hebben want het is me nogal een bedrag. Wat een gedoe he met je laptop..nog even geduld dan maar;) Ik vind je foto's erg leuk. -x- Kat
  2. Diteke:
    12 februari 2009
    Wat omslachtig zeg, die OV-kaart, maar goed dat het alsnog geregeld is. En minstens net zoveel gedoe met je laptop. Gelukkig dat het met je afstudeeropdracht wel goed gaat!