Nach Zermatt

25 februari 2009 - Zermatt, Zwitserland

Vandaag heb ik een reisje gemaakt naar de echte bergen. Naar de alpen dus. Al neem ik aan dat velen van jullie de bergjes in het Flachland al huge zullen vinden. Het is ook maar net wat je gewend bent ;)

Ik ben dus naar Zermatt gereisd. Een plaatjes in het zuiden van Zwitserland. De reden was natuurlijk het Matterhorn, één van de toersitische trekpleisters van Zwisterland. Jullie kennen het Matterhorn vast wel van de verapkkingen kaasfondue.. Of natuurlijk van de Toblerone. Oh lekker denk meteen aan chocola :D

In totaal heb ik 8 uur in de trein gezeten :S 4 uur heen en dus ook weer 4 uur terug. Tijdens de reis geniet je al van de bergen. Vanaf Thun duiken de alpen op uit het niets zo lijkt het. Echt breath taking deze besneeuwde toppen. Met het weer zat het ook goed, strak blauwe hemel.. geen wolkje aan de lucht. Hoewel het in Zermatt maar 2 graden was, voelde je de kou niet. Ik liep de hele tijd in het zonnetje, eindelijk het zonnetje. Ik kan niet wachten tot de lente.

Het laaste stukje met de trein van Visp naar Zermatt is ook super mooi. Je rijd heel langzaam door het dal heen, de bergen trekken aan je voorbij, je kijkt het diepe dal in. En ik zag een hert. :D Vlak voordat we een van de vele tunnels ingingen.

Vanuit Zermatt heb ik een wandelin gemaakt. Richting de Schwarzsee. Het laaste stukje ben ik met de kabelbaan gegaan.. ik werd er misselijk van, het uitzicht was wel cool, maar die hoogte en dat gewiebel.. en dan zat ik helemaal alleen en dacht hoe dat ding de diepte in zou storten.. Ja ik weet wel hoe ik mezelf gerust moet stellen.. haha

En het Matterhorn? Mooie berg.. :) schitterend... Vooral op de Toblerone verpakking.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Katarina:
    26 februari 2009
    He phien,

Klinkt erg cool :)al hou ik het voor nu nog wel ff op de toblerone verpakking;)
    Hier in NL is gister een ongeuk gebeurt een vliegtuig van Turkich airway is neer gestort. Niet alle passagiers hebben het over leeft.
    Verder was erg gister de erfgoed arena ik ben samen met Merousch geweest was erg gezellig a was de disussie wel wat achterhaald.
    (K) Kat