ff naar Duitsland geweest...

17 februari 2009 - Basel, Zwitserland

Vandaag had ik een interview in Basel bij het Museum Tinguely. Echt super gave kunstenaar www.tinguely.ch. Op de Zwitserse OV9292 kon ik kiezen uit 4 opties om het museum te bereiken. Ik moest om 14:00 in Basel zijn. De opties met 4 keer overstappen vielen natuurlijk af. Ik kon nog kiezen uit aankomst 13:29 en 13:45.. Nog met de Nederlandse spoorwegdienst in mijn achterhoofd besloot ik optie 13:29 te kiezen.
Alleen... zo kwam ik dus in Duitsland terecht en daar was mn OVkaart niet geldig. Tijd om terug te reizen had ik niet meer. Ik had geen euro's op zak, een kaartje bij de automaat zat er dus niet in. Dan maar bij de servicebalie. Er stond een rij van hier tot Tokio. Er waren mensen aan de beurt die iets moeilijks hadden gevraagd.. het duurde en duurde maar. En de tijd tikte vrolijk door.. ik had op een gegeven moment nog maar 3 minuten tijd voor een kaartje.. ik mocht gelukkig voordringen.. met mijn lieve lach en de haast die ik had :) Om 41 had ik mn kaartje en om 42 gelukkig mn trein.

Volgende keer toch beter kijken hoe ik reis.. voor een halfuurtje door Duitsland rijden betaal je 10,30 Euro. Gelukkig rijden die treinen als achtbanen haha.. je gaat super schuin de bochten door.. zeg maar hoe de trein op muiderpoort staat idee..

1. Katarina:
    18 februari 2009